2 października obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia czyli World Multiplication Table Day
Była to okazja dla dzieci na doskonalenie umiejętności szybkiego i sprawnego mnożenia.
Uczniowie klas ósmych wcielili się w rolę egzaminatorów i podczas przerw lekcyjnych odpytywali swoich kolegów, koleżanki oraz nauczycieli i innych pracowników szkoły ze znajomości tabliczki mnożenia. Oprócz tego egzaminy odbywały się w niektórych klasach.
Lista osób, które uzyskały pomyślnie egzamin i uzyskały tytuł eksperta tabliczki mnożenia jest imponująca, łącznie egzamin zdało 52 uczniów i 12 osób dorosłych.
Z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia na lekcjach matematyki uczniowie rozwiązywali w parach łamigłówki matematyczne oraz uczyli się różnych sposobów sprytnego liczenia, mieli również możliwość połączenia nauki i zabawy poprzez udział w różnych grach edukacyjnych. Dzięki temu rozwijali oni sprawność rachunkową, a także integrowali się w grupie oraz uczyli się zasad zdrowej rywalizacji. Uczniowie bardzo zaangażowali się w pracę, szukając reguł matematycznych i rozwiązań. Rywalizacja była bardzo wyrównana.
W tym roku osoby chętne mogły również wziąć udział w Internetowym Konkursie Matematyczno-Logicznym „ARCYMISTRZ MNOŻENIA”. Konkurs polegał na rozwiązywaniu łamigłówek matematyczno-logicznych, które wymagały od uczestników logicznego myślenia oraz umiejętności w zakresie mnożenia i dzielenia liczb. Naszą szkołę w konkursie reprezentowali uczniowie, rodzice i nauczyciele. Jest nam niezmiernie miło, że uczennica klasy 6a, Zosia Widera uzyskała komplet punktów w eliminacjach i zakwalifikowała się do finału konkursu, w którym uzyskała świetny wynik. Gratulujemy
Tegoroczny Dzień Tabliczki Mnożenia postanowiliśmy również połączyć z projektem Erasmus +. Oprócz tradycyjnej wersji zadań i instrukcji w języku polskim, uczniowie i nauczyciele rozwiązywali zadania i czytali instrukcje również w języku angielskim
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wspólne świętowanie tego ważnego dnia dla królowej nauk!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz