1. Podniesienie o co najmniej jeden poziom w stosunku do wyjściowego nauczycieli w zakresie posługiwania się j. angielskim.
W naszym projekcie zaplanowaliśmy kurs języka angielskiego dla jego uczestników. Umiejętności
i kompetencje zdobyte w jego trakcie pozwolą na pełne uczestnictwo w
planowanych przez nas kursach specjalistycznych. Ponadto wzięcie udziału
w wymianie międzynarodowej pozwoli tym nauczycielom na utrwalenie i
rozwinięcie posiadanych już umiejętności językowych. Kolejnym etapem
tych działań będzie ich wykorzystanie w zajęciach lekcyjnych, poprzez
wdrażanie metody CLIL w codziennej pracy.
2. Rozwinięcie kompetencji interkulturowych i społecznych uczestników projektu poprzez współdziałanie w zespole międzynarodowym.
Przede wszystkim chcemy kształtować i rozwijać szacunek dla innych kultur, szukać tego, co na łączy, a
nie dzieli, uczyć elastyczności na zachowania inne niż nasze. Będziemy
mogli rozwijać umiejętność autoprezentacji, współpracy, tolerancji i
empatii. Będziemy kształtować umiejętność postrzegania i rozumienia
różnych sytuacji społecznych w oparciu o współpracę, asertywność, prawość.
3. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
Nauczyciele poznają innowacyjne umiejętności
i wiedzę specjalistyczną w zakresie zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji. Zdobyte kwalifikacje pozwolą na sprawne i częste wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi i
programów ICT oraz nieszablonowe podejście do edukacji, uatrakcyjnią
większość zajęć i zmotywują uczniów do pracy. Poznamy teorię i
praktyczne wykorzystanie narzędzi cyfrowych umożliwiających naukę poprzez tworzenie własnych filmów, prezentacji i innych form multimedialnych.
4. Rozwój wewnętrznej współpracy.
Mobilności
projektowe realizować będą nauczyciele, którzy przejdą proces
wewnętrznej rekrutacji. Będą oni zarazem liderami powstałych zespołów,
które będą przenosić nabyte umiejętności do codziennej pracy.
Zaplanowane działania realizować będą wszyscy nauczyciele naszej
placówki.
5. Samodzielny i stały rozwój nauczycieli.
Jesteśmy przekonani, iż istnieje bezpośredni związek pomiędzy zawodowymi kompetencjami nauczyciela
a
wynikami edukacyjnymi uczniów. Dlatego też nasza placówka jako cele
stawia sobie ustawiczne rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie
ICT, np poprzez uczestnictwo w projektach międzynarodowych, utworzenie
Banku Zasobów Dydaktycznych online dla poszczególnych przedmiotów,
wprowadzanie innowacji czy pracy metodą projektu. Rozwijanie krytycznego
myślenia, pogłębiania umiejętności rozwiązywania problemów
dydaktycznych i emocjonalnych uczniów, zwracania uwagi na różnorodność,
współpracę, wyrobienia w sobie nawyku samoewaluacji, identyfikowania
zasobów dydaktycznych tak, aby pracować efektywniej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz