CELE PROJEKTU

1. Podniesienie o co najmniej jeden poziom w stosunku do wyjściowego nauczycieli w zakresie posługiwania się j. angielskim.

W naszym projekcie zaplanowaliśmy kurs języka angielskiego dla jego uczestników. Umiejętności i kompetencje zdobyte w jego trakcie pozwolą na pełne uczestnictwo w planowanych przez nas kursach specjalistycznych. Ponadto wzięcie udziału w wymianie międzynarodowej pozwoli tym nauczycielom na utrwalenie i rozwinięcie posiadanych już umiejętności językowych. Kolejnym etapem tych działań będzie ich wykorzystanie w zajęciach lekcyjnych, poprzez wdrażanie metody CLIL w codziennej pracy.

2. Rozwinięcie kompetencji interkulturowych i społecznych uczestników projektu poprzez współdziałanie w zespole międzynarodowym.

Przede wszystkim chcemy kształtować i rozwijać szacunek dla innych kultur, szukać tego, co na łączy, a nie dzieli, uczyć elastyczności na zachowania inne niż nasze. Będziemy mogli rozwijać umiejętność autoprezentacji, współpracy, tolerancji i empatii. Będziemy kształtować umiejętność postrzegania i rozumienia różnych sytuacji społecznych w oparciu  o współpracę, asertywność, prawość.

3. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

Nauczyciele poznają innowacyjne umiejętności
i wiedzę specjalistyczną w zakresie zastosowania nowoczesnych technologii w edukacji. Zdobyte kwalifikacje pozwolą na sprawne i częste wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi i programów ICT oraz nieszablonowe podejście do edukacji, uatrakcyjnią większość zajęć i zmotywują uczniów do pracy. Poznamy teorię i praktyczne wykorzystanie narzędzi cyfrowych umożliwiających naukę poprzez tworzenie własnych filmów, prezentacji i innych form multimedialnych.

4. Rozwój wewnętrznej współpracy.

Mobilności projektowe realizować będą nauczyciele, którzy przejdą proces wewnętrznej rekrutacji. Będą oni zarazem liderami powstałych zespołów, które będą przenosić nabyte umiejętności do codziennej pracy. Zaplanowane działania realizować będą wszyscy nauczyciele naszej placówki.

5. Samodzielny i stały rozwój nauczycieli.

Jesteśmy przekonani, iż istnieje bezpośredni związek pomiędzy zawodowymi kompetencjami nauczyciela
a wynikami edukacyjnymi uczniów. Dlatego też nasza placówka jako cele stawia sobie ustawiczne rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie ICT, np poprzez uczestnictwo w projektach międzynarodowych, utworzenie Banku Zasobów Dydaktycznych online dla poszczególnych przedmiotów, wprowadzanie innowacji czy pracy metodą projektu. Rozwijanie krytycznego myślenia, pogłębiania umiejętności rozwiązywania problemów dydaktycznych i emocjonalnych uczniów, zwracania uwagi na różnorodność, współpracę, wyrobienia w sobie nawyku samoewaluacji, identyfikowania zasobów dydaktycznych tak, aby pracować efektywniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz