W ramach programu Erasmus +, w naszej szkole przystąpiliśmy do
realizacji różnorodnych działań projektowych. Jednym z nich jest projekt
„DEBATA OKSFORDZKA”. W realizację projektu zaangażowali się przede
wszystkim uczniowie klasy VIII a, którzy są inicjatorami tego
przedsięwzięcia. Pomysł przeprowadzenia debaty oksfordzkiej w naszej
szkole narodził się podczas zajęć wiedzy o społeczeństwie, prowadzonych
przez panią Małgorzatę Szymczak.
Debata oksfordzka to rodzaj debaty,
która ma dokładnie ustalony przebieg. Celem debaty jest dyskusja nad
określoną tezą. Debata ma swojego marszałka i sekretarza, którzy powinni
zajmować widoczne miejsce na sali obrad. Zespoły zwolenników i
przeciwników tezy zajmują miejsca po prawej i lewej stronie stołu
prezydialnego, krzesełka dla publiczności ustawione są analogicznie, po
lewej i prawej stronie sali. Marszałek udziela głosu naprzemiennie
zwolennikom i przeciwnikom tezy, przedstawiciele publiczności również
mogą zabrać głos po każdej ze stron. Czas wystąpień jest ograniczony,
sekretarz ma obowiązek pilnować przestrzegania czasu oraz dyscyplinować
mówców. W trakcie debaty należy zaplanować dwie lub trzy przerwy kiedy
słuchacze zajmują miejsca po tej stronie sali, po której znajduje się
zespół, który przekonał ich do swojej racji. Jeśli pod koniec debaty
liczba osób jest zbliżona po obu stronach, można przeprowadzić anonimowe
głosowanie, które wyłoni zwycięski zespół.
Nasza szkolna debata
odbędzie się w najbliższy wtorek, tj.11 lutego. Wezmą w niej udział dwa
zespoły: uczniów i nauczycieli. Spotkanie rozpocznie się o godzinie
15:30 i potrwa do około 17:15 – 17:30. Debata będzie skupiać się na
dwóch następujących punktach:
1. Zmiana regulaminu zasad ubierania się w szkole.
2. Zmiana regulaminu używania telefonów komórkowych w szkole przez uczniów.
Serdecznie zapraszamy rodziców, krewnych, znajomych i przyjaciół naszej
szkolnej społeczności do wzięcia udziału w debacie w charakterze
widzów. Podczas debaty będą mieli Państwo możliwość poznać argumenty obu
stron oraz zająć stanowisko jako publiczność.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz