czwartek, 6 lutego 2020

Zaproszenie do DEBATY OKSFORDZKIEJ

W ramach programu Erasmus +, w naszej szkole przystąpiliśmy do realizacji różnorodnych działań projektowych. Jednym z nich jest projekt „DEBATA OKSFORDZKA”. W realizację projektu zaangażowali się przede wszystkim uczniowie klasy VIII a, którzy są inicjatorami tego przedsięwzięcia. Pomysł przeprowadzenia debaty oksfordzkiej w naszej szkole narodził się podczas zajęć wiedzy o społeczeństwie, prowadzonych przez panią Małgorzatę Szymczak.
Debata oksfordzka to rodzaj debaty, która ma dokładnie ustalony przebieg. Celem debaty jest dyskusja nad określoną tezą. Debata ma swojego marszałka i sekretarza, którzy powinni zajmować widoczne miejsce na sali obrad. Zespoły zwolenników i przeciwników tezy zajmują miejsca po prawej i lewej stronie stołu prezydialnego, krzesełka dla publiczności ustawione są analogicznie, po lewej i prawej stronie sali. Marszałek udziela głosu naprzemiennie zwolennikom i przeciwnikom tezy, przedstawiciele publiczności również mogą zabrać głos po każdej ze stron. Czas wystąpień jest ograniczony, sekretarz ma obowiązek pilnować przestrzegania czasu oraz dyscyplinować mówców. W trakcie debaty należy zaplanować dwie lub trzy przerwy kiedy słuchacze zajmują miejsca po tej stronie sali, po której znajduje się zespół, który przekonał ich do swojej racji. Jeśli pod koniec debaty liczba osób jest zbliżona po obu stronach, można przeprowadzić anonimowe głosowanie, które wyłoni zwycięski zespół.
Nasza szkolna debata odbędzie się w najbliższy wtorek, tj.11 lutego. Wezmą w niej udział dwa zespoły: uczniów i nauczycieli. Spotkanie rozpocznie się o godzinie 15:30 i potrwa do około 17:15 – 17:30. Debata będzie skupiać się na dwóch następujących punktach:
1. Zmiana regulaminu zasad ubierania się w szkole.
2. Zmiana regulaminu używania telefonów komórkowych w szkole przez uczniów.
Serdecznie zapraszamy rodziców, krewnych, znajomych i przyjaciół naszej szkolnej społeczności do wzięcia udziału w debacie w charakterze widzów. Podczas debaty będą mieli Państwo możliwość poznać argumenty obu stron oraz zająć stanowisko jako publiczność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz