pi膮tek, 13 grudnia 2019

Terzo giorno 馃榾


Dzisiejszy dzie艅 mia艂y艣my okazj臋 sp臋dzi膰 w kolejnej szkole podstawowej, gdzie ucz膮 si臋 dzieci od pierwszej do pi膮tej klasy. Jest to ma艂a szko艂a licz膮ca oko艂o 150 uczni贸w. Obserwowa艂y艣my zaj臋cia w klasie trzeciej, kt贸ra realizuje projekt: "School without schoolbag". Tym razem do szko艂y przyby艂y艣my przed dzie膰mi dlatego, 偶e istotnym elementem tego projektu jest sam pocz膮tek zaj臋膰. Dzieci przychodzi艂y do klasy i same decydowa艂y, co robi膰. Nast臋pnie wszyscy siedzieli na dywanie i ka偶dy m贸g艂 odpowiedzie膰 o czym tylko chcia艂. Uczniowie bardzo ch臋tnie dzielili si臋 swoimi prze偶yciami. Podczas fazy w艂a艣ciwej lekcji omawiano zagadnienia zwi膮zane z mno偶eniem i dzieleniem. Dzieci pracowa艂y w czterech grupach, tak zwanych wyspach. Projekt ten zak艂ada du偶膮 samodzielno艣膰. Nauczycielka za pomoca znak贸w graficznych informowa艂a uczni贸w o formie pracy: czerwony - praca indywidualna, 偶贸艂ty - praca w parach, zielony - praca w grupie. Specjalna "sygnalizacja 艣wietlna" dawa艂a uczniom informacj臋 jak maj膮 si臋 zachowywa膰: czy pracowa膰 zupe艂nie w ciszy, czy mog膮 porozumiewa膰 si臋 cicho w stolikach. W po艂owie zaj臋膰 nast膮pi艂a zmiana stolik贸w zgodnie z ustalonym porz膮dkiem. Projekt ten realizuje niewiele rzymskich szk贸艂. Zak艂ada on 艣cis艂膮 wsp贸艂prac臋 z rodzicami oraz bardzo du偶e zaanga偶owanie nauczycieli. Zaj臋cia by艂y bardzo ciekawe. Z wieloma metodami spotka艂y艣my si臋 po raz pierwszy i na pewno warto b臋dzie zastanowi膰 si臋 nad ich wprowadzeniem w naszej szkole 馃榾

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz