Blog poświęcony realizacji projektu Erasmus + w Szkole Podstawowej nr 12 w Rybniku
piątek, 13 grudnia 2019
Terzo giorno 😀
Dzisiejszy dzień miałyśmy okazję spędzić w kolejnej szkole podstawowej, gdzie uczą się dzieci od pierwszej do piątej klasy. Jest to mała szkoła licząca około 150 uczniów. Obserwowałyśmy zajęcia w klasie trzeciej, która realizuje projekt: "School without schoolbag". Tym razem do szkoły przybyłyśmy przed dziećmi dlatego, że istotnym elementem tego projektu jest sam początek zajęć. Dzieci przychodziły do klasy i same decydowały, co robić. Następnie wszyscy siedzieli na dywanie i każdy mógł odpowiedzieć o czym tylko chciał. Uczniowie bardzo chętnie dzielili się swoimi przeżyciami. Podczas fazy właściwej lekcji omawiano zagadnienia związane z mnożeniem i dzieleniem. Dzieci pracowały w czterech grupach, tak zwanych wyspach. Projekt ten zakłada dużą samodzielność. Nauczycielka za pomoca znaków graficznych informowała uczniów o formie pracy: czerwony - praca indywidualna, żółty - praca w parach, zielony - praca w grupie. Specjalna "sygnalizacja świetlna" dawała uczniom informację jak mają się zachowywać: czy pracować zupełnie w ciszy, czy mogą porozumiewać się cicho w stolikach. W połowie zajęć nastąpiła zmiana stolików zgodnie z ustalonym porządkiem. Projekt ten realizuje niewiele rzymskich szkół. Zakłada on ścisłą współpracę z rodzicami oraz bardzo duże zaangażowanie nauczycieli. Zajęcia były bardzo ciekawe. Z wieloma metodami spotkałyśmy się po raz pierwszy i na pewno warto będzie zastanowić się nad ich wprowadzeniem w naszej szkole 😀
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz